четверг, 11 июня 2015 г.

Аналітична довідка за підсумками атестації педагогічних працівників Мелітопольської гімназії № 10




Мелітопольська гімназія №10
Мелітопольської міської ради
Запорізької області



Аналітична довідка за підсумками атестації педагогічних працівників
Мелітопольської
гімназії № 10
у 2014-2015 н.р.

                                               




                                                            
                                                         Творчість, майстерність, досконалість, -
                                                        це, насамперед, наполеглива праця.
                                                                                       В.О.Сухомлинський

       Відповідно до законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про загальноосвітній навчальний заклад, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р. за № 1255/18550 (зі змінами), наказу Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації  від 27.08.2014 № 0549  «Про атестацію педагогічних працівників установ та закладів Запорізької області у 2014-2015 н.р», наказу управління освіти Мелітопольської міської ради Запорізької області від 04.09.2014р. № 532 «Про атестацію педагогічних працівників навчальних закладів м. Мелітополя у 2014-2015 н.р.», наказу Мелітопольської гімназії № 10 Мелітопольської міської ради Запорізької області №125 від 16.10.2014 р. «Про атестацію педагогічних працівників Мелітопольської гімназії № 10 у 2014-2015 н.р.», з метою активізації творчої професійної діяльності педагогів, стимулювання безперервної фахової та загальної освіти, підвищення відповідальності педагогічних працівників за результати навчання і виховання учнів, забезпечення соціального захисту педагогів у 2014 – 2015 навчальному році була проведена атестація педагогічних працівників Мелітопольської гімназії №10.
     Обов`язковою умовою організації та проведення атестації педагогічних працівників було дотримання законодавчих та нормативних вимог, об`єктивність в оцінюванні діяльності педагогів. Слід зазначити, що в Мелітопольській гімназії №10 існує системний підхід до атестації педагогічних  працівників, який складається з планування атестаційної роботи, суворого дотримання етапів проведення атестації, виконання нормативного режиму під час організації і проведення атестації, відпрацювання загальних вимог до педагогічного працівника, які дозволяють об`єктивно оцінювати кожного педагога, що атестується.
         Аналіз підсумків атестації педагогічних працівників свідчить про те, що атестація стала чинником професійного зростання педагогів гімназії. Цьому сприяла низка заходів, у тому числі різноманітність форм методичної роботи, спрямованої на виявлення, вивчення, пропаганду та поширення педагогічного досвіду через проведення відкритих уроків, позакласних заходів, виступи на педагогічних радах, семінарах, проведення майстер – класів, творчих звітів на методичній раді та ММО.
        Згідно з установленим порядком була забезпечена робота атестаційної комісії І рівня. Було проведено 3 засідання атестаційної комісії. План роботи атестаційної комісії на 2014 – 2015 н.р. виконано в повному обсязі.
Накази про результати засідань атестаційної комісії  видані своєчасно. За планом – прогнозом була запланована атестація 9 педагогічних працівників: 
1.Альошиної Л.О., учителя англійської мови, на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»;
2.Духанової І.С., учителя російської мови, на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше  присвоєного педагогічного звання «старший учитель»;
3.Дятлова М.В., учителя математики, на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєння педагогічного звання «учитель-методист»;
4.Карпової Н.В., учителя російської мови, на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії»  та присвоєння педагогічного звання «старший учитель»;
5.Ломовцевої О.В., учителя хімії та біології, на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше  присвоєного педагогічного звання «старший учитель»;
6.Маденова А.П., учителя фізики та астрономії, на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєння педагогічного звання «учитель-методист»;
7.Баличевої І.В., учителя історії, на відповідність раніше присвоєної кваліфікаційної категорії «спеціаліст другої категорії»;
8.Дяченко С.А., учителя української мови, на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
9.Старини Л.Ю., учителя математики, на присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії»;
      Згідно з планом, до 15 березня, вивчалась педагогічна діяльність педагогів, які атестувались, шляхом відвідування уроків, позаурочних заходів, вивчення навчальних досягнень учнів з предмета, що викладає педагогічний працівник, ознайомлення з навчальною документацією щодо виконання педагогічним працівником своїх посадових обов`язків, його участі в роботі методичних об`єднань, фахових конкурсах, врахування результативності участі вихованців у конкурсах, турнірах, предметних олімпіадах, вивчення самоосвітньої діяльності вчителів.
          Підвищенню ефективності та якості роботи з питань атестації педпрацівників сприяло закріплення члена атестаційної комісії управління освіти, методиста МК управління освіти Поволоцької О.В., для надання консультацій і проведення своєчасної корекції управлінської діяльності, вивчення в системі контрольно – аналітичної діяльності роботи педагогічних працівників, які претендують на високий рівень оцінки.
       Атестаційна робота є складовою системи управління, тісно пов`язується з роботою з розвитку творчої активності, стимулювання фахової та загальної освіти педпрацівників. Це в свою чергу сприяє вдосконаленню форми і структури методичної роботи, підвищенню її ефективності. Питання особистості вчителя та його професійних якостей займає важливе місце в освітній політиці Мелітопольської гімназії № 10. У сучасних умовах вчитель повинен бути не лише компетентним і професійно підготовленим фахівцем, а й прибічником впровадження інноваційних систем, оволодіння комп’ютерною технікою  і новітніми інформаційними технологіями, готовим до постійного вдосконалення і підвищення культурно-інтелектуального рівня.
    Стимулюванню творчого пошуку сприяє проведення в гімназії  методичного семінару «Мотиваційний потенціал атестації», проведення майстер – класів, творчих звітів, виставка педагогічних портфоліо.   Одним із провідних аспектів у кадровій роботі щодо забезпечення високого методичного й професійного рівня діяльності педагогічного колективу є підвищення кваліфікації , яке відбувається планово, з урахуванням побажань вчителів щодо методів і форм проходження курсів, відповідно до нормативних вимог.
Педагоги, які атестувалися у 2014-2015 н.р., своєчасно пройшли курси підвищення кваліфікації (крім учителя історії Баличевої І.В., курси якої заплановані на серпень місяць).
      З педагогічними працівниками, які проходили атестацію, практичним психологом Пижик Г.Г., проводилась психолого-педагогічна діагностика щодо вивчення рівня професійної майстерності учителя; а також моніторинг результативності роботи педагогічних працівників, їх участі у різноманітних заходах, спрямованих на підвищення педагогічної компетентності.
        Протягом 2014-2015 н.р. основними формами самоосвітньої роботи педагогів були: індивідуальна робота над методичною темою, опрацювання методичної літератури, фахових журналів, творчі звіти педагогів, участь у конференціях, наставництво і консультування, курси підвищення кваліфікації, педагогічне портфоліо.
      З метою підвищення рівня професійної культури та педагогічної етики, вчителі, які атестувалися, брали участь у методичних та психолого-педагогічних семінарах «Інновації. Освітній потенціал ТРВЗ – сучасної технології навчання творчості», «Плекаємо обдаровану дитину», «Взаємодія «учитель-учень». Вирішення та усунення конфліктів», були учасниками педагогічних рад «Розвиток професійної компетентності педагога», «Сучасний урок – основа ефективної та якісної освіти», «Управління інноваційною діяльністю в межах реалізації національної програми виховання учнів», брали участь у міському семінарі для заступників директорів з проблеми « Формування компетентної обдарованої особистості у полі інноваційної діяльності Мелітопольської гімназії №10».
       Всі педагогічні працівники, які атестувалися у 2014-2015 н.р., оформили  портфоліо – папки та портфоліо в електронному вигляді, в яких зібрали матеріали з досвіду роботи та презентували  їх  засіданні атестаційної комісії.
                     Атестаційні матеріали за підсумками атестації оформлені згідно вимог. Конфліктних ситуацій під час проведення атестаційного періоду в Мелітопольській гімназії № 10 не виникало.
         З метою інформування про хід атестації в учительській та методичному кабінеті оформлені стенди «Атестація», де можна ознайомитися із «Положенням про атестацію педагогічних працівників», графіком вивчення досвіду роботи, графіком проведення відкритих уроків, перспективним планом атестації, графіком курсів підвищення кваліфікації педагогів, результатами атестації.
       Таким чином, в роботі  з атестації педагогічних кадрів у гімназії виокремлюються такі позитивні інноваційні елементи:
            проведення атестаційних засідань з використанням інтерактивних форм і методів;
            складання та вдосконалення педагогічного портфоліо (паперового та електронного), що є основною формою узагальнення власного педагогічного досвіду з позицій самооцінки.
             методичний семінар «Мотиваційний потенціал атестації», метою якого є забезпечення підтримки позитивного досвіду педагогів школи, створення умов кожному вчителю відкрито представити свої професійні досягнення.
            вихід друкованого практичного матеріалу з досвіду роботи вчителя у фахових журналах.
          Отже, підсумовуючи стан роботи з підвищення педагогічного, методичного та фахового рівнів педагогічних працівників Мелітопольської гімназії № 10 слід зазначити, що всі заходи науково-методичного спрямування, передбачені планом роботи атестаційної кампанії, виконано в повному обсязі. Атестаційний період завершився з такими результатами:
1.Альошина Л.О., учитель англійської мови, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії»;
2.Духанова І.С., учитель російської мови,  відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше  присвоєному педагогічному званню «старший учитель»;
3.Дятлов М.В., учитель математики, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєному педагогічному званню «учитель-методист»;
4.Карпова Н.В., учитель російської мови, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії», присвоєно педагогічне звання «старший учитель»;
5.Ломовцева О.В., учитель хімії та біології,  відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше  присвоєному педагогічному званню «старший учитель»;
6.Маденов А.П., учитель фізики та астрономії, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєному педагогічному званню «учитель-методист»;
7.Баличева І.В., учитель історії, відповідає раніше присвоєній кваліфікаційній  категорії «спеціаліст другої категорії»;
8.Дяченко С.А., учитель української мови, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії»;
9.Старина Л.Ю., учитель математики, присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії».

                                 Аналіз проходження атестації
          педагогічними працівниками Мелітопольської гімназії №10
   Результативність
Відповідає 9
т.р.
   Кваліфікаційні        категорії
  Педагогічні звання


II
I
Вища
Старший учитель
Учитель-методист
Присвоєння кваліфікаційної категорії/присвоєння педагогічного звання

1
1
-
1
-
Відповідність  раніше присвоєній кваліфікаційній категорії/педагогічному званню

1
-
6
2
2
Разом

2
1
6
3
2
Загальна кількість учителів, які пройшли атестацію
9 педагогів
    
          Таким чином, всього атестовано 9 педагогічних працівників , що складає 27 %  від загальної кількості педагогів. Підвищили кваліфікаційний рівень -  3 працівники, що складає  33 %  від  кількості атестованих.
Присвоєно: 
                         «спеціаліст II категорії» - 1(11%)
                         «спеціаліст І категорії» - 1(11%)
                         педагогічне звання «старший учитель» - 1(11%)
Підтвердили відповідність:
- раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» - 6 (67%)
- раніше присвоєному педагогічному званню «старший учитель» - 2 (33%)
- раніше присвоєному педагогічному званню «учитель – методист» - 2(33%)  
       Педагогічні працівники, які б знизили кваліфікаційний рівень за поданням адміністрації або власним бажанням  - не було.
Педагогічних працівників, які б атестувалися позачергово -  не було.
       Атестаційна кампанія у гімназії  проходила відкрито, з дотриманням норм та правил проходження атестації, конструктивно та результативно.
        Отже, атестація педагогічних працівників не тільки успішно виконує стимулюючу функцію та зумовлює стійку тенденцію до зростання якісного складу педагогічного колективу, а й закріплює системну та ефективну роботу педагогічного колективу в режимі інноваційних змін, забезпечує оптимальні умови для формування професійної мобільності та  конкурентоспроможності педагогів у контексті сучасного суспільно - професійного устрою. Позитивний результат:
     глибоке всебічне вивчення діяльності вчителів, які атестуються;
      підвищився рівень оформлення і зміст робочих методичних матеріалів,   які представляють педагогічні працівники на розгляд атестаційної комісії І рівня ( за бажанням);
     об'єктивне   оцінювання роботи вчителя сприяє баченню перспективи подальшого розвитку гімназії;
  допомагає педагогічному колективу підвищувати рівень освітніх послуг навчання й виховання учнів.
              Залучаючи педагогічний колектив до самооцінки професійної майстерності, адміністрація отримує різнобічну інформацію про роботу навчального закладу. Це формує почуття причетності та відповідальності кожного педагога за результати діяльності гімназії, розширює можливість впливу на якість навчально-виховного процесу.
                              Рекомендації за підсумками атестації :
1.     Роботу з організації проведення атестаційної кампанії протягом 2014-2015 н.р. вважати результативною.
2.     Заходи з підвищення педагогічного, психологічного, методичного та фахового рівнів педагогічних працівників гімназії вважати виконаними.
3.     Активізувати роботу з узагальнення передового педагогічного досвіду вчителів гімназії та поповнення банку даних педагогічної інноватики.
4.     Сприяти активізації творчої діяльності вчителів, стимулюванню неперервної фахової освіти, підвищенню їхньої персональної відповідальності за результати навчання й виховання дітей.
5.     Педагогічним працівникам систематично працювати над підвищенням рівня самоосвіти, професіоналізму, удосконаленням педагогічної техніки й технологій; над оформленням електронного педагогічного портфоліо, методичних наробок, електронних уроків.
6.     Активізувати творчу роботу вчителів з підготовки публікацій у педагогічній пресі в міжатестаційний період.
7.     Залучати педагогів до участі у конкурсах фахової майстерності та конкурсі «Учитель року».
8.     Систематично проводити з педагогічними працівниками вивчення законодавчо – нормативної документації з питань організації та проведення атестації.

Директор Мелітопольської гімназії №10________________І.А. Вольнюк

Довідку підготувала ЗД з НМР________________________Н.В.Карпова

Комментариев нет:

Отправить комментарий