Конкурси



АНОТАЦІЯ

Тема досвіду: Розвиток креативності педагогічного колективу як запорука творчості учнів Мелітопольської гімназії №10.
Адреса досвіду: 72319, вул. Крупської 3, м. Мелітополь, Запорізька область, Мелітопольська гімназія № 10 Мелітопольської міської ради Запорізької області.
Автори досвіду: педагогічний колектив.
Актуальність досвіду: у сучасних умовах, коли в освіті реалізується ідея модернізації, суттєво змінюються соціальні установки і потреби в галузі освіти, визначено нові концептуальні підходи до побудови всієї системи освіти, відбувся перегляд змісту всіх компонентів педагогічної діяльності, інноваційні процеси стали важливими напрямками діяльності освітніх установ. Особливістю навчального процесу стає орієнтація на компетентнісно - орієнтоване навчання, виховання і розвиток особистості. Реформування освітньої галузі ототожнюється сьогодні з інноваційними процесами, а відтак суспільству потрібні педагоги, що мають високий рівень професійної компетентності та здатність до запровадження інновацій.
Успішний учитель сьогодні – це справжній професіонал і творча особистість, який вміє проектувати як маршрут власного професійного розвитку, так і успіх своїх учнів.
Творча особистість педагога завжди характеризується високим рівнем креативності, яскраво вираженими особистісними якостями і здібностями, які сприяють успішній професійній діяльності. Чим вищою є креативність вчителя, тим більше можливостей для розвитку творчого потенціалу в учнів.
Нове століття визначають століттям інтелектуальної творчості. На перший план висувається творчий потенціал працівника – його професіоналізм, ерудиція, вміння творити, креативність мислення. Це і є запорукою успіху навчального закладу.
Виходячи з того, що покликання педагога – у розвитку творчих можливостей, здібностей дитини, виховання в неї потягу до нового, формування творчої особистості, а важливою умовою реалізації такого підходу є креативність самого педагога, то означений досвід актуальний і перспективний у своєму розвитку, бо є відповідні умови щодо його впровадження.
Теоретична база досвіду: процес формування творчого потенціалу педагога займає провідне місце у дослідженнях багатьох вчених психолого-педагогічної науки.
Крім того, на тлі змін у всіх сферах суспільства творчий потенціал не тільки педагога, але і школи в цілому, набуває особливого значення, тому що саме їй належить грати в цих змінах самостійну, відповідальну, новаторську і творчу роль.
У зв’язку з цим стає не тільки актуальним, але й необхідним дослідження проблеми розвитку креативності педагогічного колективу.
Креативність як шлях становлення і професійного виявлення педагога розкрито в дослідженнях таких педагогів і психологів як В.А. Андреєв, Л.С. Виготський, І.І.  Драч, І.А.  Зазюн, К.К.  Платонов, Я.О.  Пономарьов,             В.І.  Загвязинський.
Проблема управління творчістю відображена в публікаціях К.  Кірсанова,        І.М.  Якубова.
Досвід за інноваційним потенціалом – комбінаторний, що передбачає нові конструктивні поєднання відомих ідей та методик навчання та виховання.
Головна ідея досвіду: взаємодія учасників освітнього процесу в режимі креативного розвитку.
Сутність досвіду полягає у впровадженні в практику креативної педагогіки, яка є запорукою розвитку творчості учнів.
Педагогічна діяльність – процес постійної творчості, продуктом якої завжди є розвиток особистості. З метою здійснення системного підходу до організації методичної роботи, пропагування кращого ППД та підвищення рівня фахової майстерності педагогів в гімназії стало традиційним проведення семінарів, психологічних тренінгів, педагогічних рад, атестації вчителів в інноваційних формах, проведення тематичних тижнів, впровадження авторських програм щодо супроводу обдарованих та здібних учнів, міських конкурсів, започаткованих на базі гімназії «Зоряна година» та «Знавці російської мови», Ломоносівського турніру, Посвяти в гімназисти, свята «Зорепад талантів», конкурсів «Найрезультативніший учень», «Найрезультативніший учитель» та «Найрезультативніший класний керівник».
Педагогічний колектив знаходиться у процесі пошуку інноваційних форм роботи, тому проблемною темою закладу визначено «Розвиток компетентної особистості у полі інноваційної діяльності навчального закладу».
Результативність роботи:
Завдяки інноваційним процесам у комплексі:
·        Створено комфортні умови для навчання, розвитку та виховання дітей;
·        Освоєні нові сучасні технології, методи і форми роботи;
·        Поширено педагогічний досвід вчителів у фахових виданнях;
·        Розповсюджено досвід роботи педагогів через відкриті уроки, позакласні заходи, конкурси, майстер – класи, семінари;
·        Підвищився рівень креативного та критичного мислення учасників освітнього процесу;
·        Збільшилась кількість та підвищилась результативність участі учнів в інтелектуальних та творчих конкурсах;
·        Взяли участь та отримали Сертифікат Всеукраїнського інституту інноваційних технологій «Творчий учитель – обдарована дитина»;
·        Брали участь у проекті «Майбутнє Запорізького краю – талановиті діти».
·        Складено та впроваджено в практику авторську корекційно – розвивальну програму особистісного розвитку обдарованих та здібних учнів «Шлях до успіху».

Прогнозовані результати:
1. Підвищення професійного рівня педагогів;
2. Перехід взаємодії учасників навчально – виховного процесу з режиму функціонування в режим розвитку.
3. Створення здорового мікроклімату в гімназії, сприятливих умов для навчання і виховання, співпраці вчителя і учня.
4. Збільшення результативності участі учнів у Всеукраїнських олімпіадах, науково – дослідницьких та творчих конкурсах.
5. Участь педагогів у конкурсах професійної майстерності.
6. Підготовка конкурентоспроможних та соціально – адаптивних випускників, здатних до постійного самовдосконалення та саморозвитку.
7. Підвищення рейтингу та іміджу гімназії.
       Репрезентація досвіду:
       Досвід роботи педагогічного колективу Мелітопольської гімназії №10 розглянуто і  схвалено на засіданні методичної ради гімназії, методистами методичного кабінету управління освіти Мелітопольської міської ради Запорізької області та рекомендовано для подання на участь у обласній педагогічній виставці «Освіта Запорізького краю – 2015».


ЕКСПЕРТНА ОЦІНКА
                                                 на досвід:
«Розвиток креативності педагогічного колективу як запорука творчості учнів Мелітопольської гімназії №10»

Актуальність досвіду роботи з поданої проблеми зумовлена соціальним замовленням суспільства на розвиток творчих здібностей учнів, які сприяють розумінню, переосмисленню оточуючої дійсності, критичному ставленню до інформації, засвоєнню продуктивних способів оперування нею, досвіду креативної діяльності, самостійному креативному мисленню.

Сутність досвіду  «Розвиток креативності педагогічного колективу як запорука творчості учнів Мелітопольської гімназії №10» полягає у впровадженні в практику креативної педагогіки, яка є запорукою розвитку творчості учнів. Педагогічна діяльність – процес постійної творчості, продуктом якої завжди є розвиток особистості. З метою здійснення системного підходу до організації методичної роботи, пропагування кращого ППД та підвищення рівня фахової майстерності педагогів в гімназії № 10 стало традиційним проведення семінарів, психологічних тренінгів, педагогічних рад, атестації вчителів в інноваційних формах, проведення тематичних тижнів, впровадження авторських програм щодо супроводу обдарованих та здібних учнів, міських конкурсів, започаткованих на базі гімназії «Зоряна година» та «Знавці російської мови», Ломоносівського турніру, Посвяти в гімназисти, свята «Зорепад талантів», конкурсів «Найрезультативніший учень», «Найрезультативніший учитель» та «Найрезультативніший класний керівник».
Педагогічний колектив знаходиться у процесі пошуку інноваційних форм роботи, тому проблемною темою закладу визначено «Розвиток компетентної особистості у полі інноваційної діяльності навчального закладу».

Матеріали досвіду роботи педагогічного колективу узагальнено та викладено в блозі ЗД з НМР Карпової Н.В.
Результативність досвіду з проблеми «Розвиток креативності педагогічного колективу як запорука творчості учнів Мелітопольської        гімназії №10» перевірена практикою.
Так, педагоги гімназії постійно розміщують матеріали із даного досвіду роботи на сайті видавничої групи «Основа», портал «Учительський журнал – on-line».
Заслуговують на увагу наступні форми роботи: методичний вернісаж «Грані педагогічної майстерності» (керівник – Карпова Н.В., ЗД з НМР); впровадження в практику авторської корекційно - розвивальної роботи  з обдарованими та здібними учнями «Шлях до успіху» (автор програми  –  Пижик Г.Г., практичний психолог); міський конкурс юних обдарованих математиків «Зоряна година» (координатор конкурсу – Бернацька Н.Ю.); міський турнір обдарованих мовознавців  «Знавці російської мови» (під патронатом письменника С.І.  Авдєєнка; координатор турніру – Духанова І.С.).

Матеріали досвіду впорядковані і можуть бути використані для впровадження в практику навчальними закладами освіти.
Таким чином, в рамках реалізації даного досвіду педагогічний колектив Мелітопольської гімназії №10 покликаний забезпечити оптимальне поєднання методичної, психологічної, практичної допомоги, спрямованої на зміну ціннісно-смислової сфери особистості вчителя, оволодіння прийомами діагностики і самодіагностики, побудову навчально-виховного процесу, спрямованого на особистісний розвиток учнів, що безпосередньо пов’язано з розвитком творчого потенціалу педагога.
Вищезазначене визначає важливість активного пошуку нових резервів в роботі педагогічного колективу з метою здійснення науково-методичної діяльності як основи розвитку творчого потенціалу педагога.
Вивчений досвід заслуговує на увагу та може бути використаний як наочна пропаганда методом експонування матеріалів на обласній виставці «Освіта Запорізького краю - 2015».

Начальник управління освіти                                                  І.А.Єлісєєв
Мелітопольської міської ради
Запорізької області

В.о. директора кабінету (методичного)                              Н.В.Мринська
управління освіти
Мелітопольської міської ради
Запорізької області


Комментариев нет:

Отправить комментарий