четверг, 11 июня 2015 г.

Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів російської мови та літератури Мелітопольської гімназії №10



Аналіз роботи
шкільного методичного об’єднання
вчителів російської мови та літератури
Мелітопольської гімназії №10

Шкільне методичне об`єднання вчителів російської мови та літератури в 2014-2015 навчальному році працювало над реалізацією проблеми «Підвищення  ефективності уроку, розвиток інтелектуальних здібностей учнів через використання ІКТ».
Вчителі російської мови та літератури визначили проблемні теми, які активно впроваджують в навчальну діяльність:
Карпова Н.В. – «Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках російської мови та літератури».
Духанова І.С. – «Виховання гуманістичних ідеалів на уроках літератури як один із аспектів формування особистості»».
Арсененко С.В. – «Управління розвитком пізнавального інтересу учнів на уроках російської мови та літератури».
Вчителі поставили перед собою наступні завдання:

v підвищувати професійну кваліфікацію вчителів російської мови та літератури;
v вдосконалювати якість викладання російської мови та літератури шляхом впровадження ІКТ;
v розвивати пізнавальні інтереси, творчі та інтелектуальні здібності, практичні навички учнів;
v систематично вивчати і оволодівати сучасними методами інноваційних технологій в науково – дослідницькій і проектній діяльності.
Згідно плану роботи ШМО було сплановано 4 засідання, на яких  вирішувались теоретичні питання та визначені завдання практичного блоку.
У грудні (згідно плану роботи) було проведено тиждень світової літератури. В рамках тижня учні гімназії були активними учасниками:
а)     Літературного брейн - рингу «Сторінками прочитаних книжок»» (учні 5-х класів);
б)    Усного журналу, присвяченого творчості М.Ю.Лермонтова. Турнір на кращого читача поезій Лермонтова (учні 7-х класів);
в)     КВК «Парад літературних героїв» (учні 6-х класів);
г)     Конкурс на кращу ілюстрацію до художнього твору, кращий кросворд, плакат, літературну газету (учні 6 - 9 класів);
д)    Конкурс на кращу літературну презентацію (учні 10-11 класів). 
       Вчителі російської мови та літератури проводять роботу із обдарованими та здібними учнями гімназії. Вихованці постійно беруть участь у різноманітних літературних конкурсах, турнірах, олімпіадах.
       У цьому навчальному році учениця 9 – б класу Данилова Д. посіла ІІІ призове місце на міському етапі олімпіади з російської мови (вчитель Духанова І.С.).
Учні брали участь у міському етапі конкурсу «Космічні фантазії», за результатами якого 4 з них стали лауреатами конкурсу.
        На базі гімназії за ініціативи місцевого письменника С.І. Авдєєнка та вчителів російської мови вже п`ять  років поспіль проводиться міський конкурс «Знавці російської мови» серед учнів 9-х класів шкіл міста. Конкурс проходить під гаслом «Не серебром владея и не златом, владея словом, будешь ты богатым».   Вчителі розробляють Положення, готують цікаві завдання, сценарій проведення Конкурсу. Сергій Іванович презентує учасникам конкурсу свої літературні новинки, а також вручає переможцям книги, словники, грошові премії. У цьому навчальному році переможцем стала учениця 9 – А класу Попова Д., яка посіла ІІ призове місце (вчитель Духанова І.С.).
Вчителі російської мови та літератури також проводять позакласну роботу з предмету. Вже традиційним стало проведення Ломоносівського турніру для 5-класників, де у секції «Російська мова» змагаються кращі знавці російської мови, а вчителі розробляють та підбирають цікаві завдання до турніру.  Також для майбутніх 5 – класників (учнів 4 класів ПШ №17) проводяться відкриті уроки російської мови у рамках Дня відкритих дверей (квітень, Арсененко С.В., Духанова І.С.).
Вчителі російської мови є шкільними координаторами Міжнародного конкурсу з російської мови «Русский медвежонок» (Арсененко С.В.) та Всеукраїнського конкурсу з російської мови «Лукоморье» (Духанова І.С.), залучають учнів гімназії до участі у цих конкурсах. (хоча у цьому році не дуже активно).
Педагоги постійно займаються самоосвітою, передплачують фахові журнали та методичну літературу, оформлюють методичні папки та створили власні педагогічні портфоліо у паперовому варіанті (Карпова Н.В., Арсененко С.В.), електронному варіанті (Духанова І.С.), у яких зібрали матеріали з досвіду роботи, а також мають друковані роботи в учительському журналі Оn-lіnе видавничої групи «Основа» (друкована робота вчителя  Карпової Н.В., сертифікат: серія РНЛ № 005186 від 11.12.2012 р.).
В кабінеті російської мови (завідуюча кабінетом вчитель Духанова І.С.) зібрані методичні папки, матеріали для проведення тематичного оцінювання
(5-11 кл.), тексти для проведення аудіювання та контрольного читання мовчки, зібрана відеотека з кращими зразками світової літератури, розробки уроків.
Згідно з річним планом роботи, планом внутрішньошкільного контролю за діяльністю вчителів російської мови та літератури здійснювались наступні управлінські заходи: вивчалась документація вчителів (календарно – тематичне планування уроків російської мови та літератури), план роботи шкільного методичного об`єднання, у березні вивчалось питання «Організація пізнавальної діяльності учнів на уроках російської мови і літератури та в позаурочний час».  За результатами контролю видано наказ, який було заслухано на педагогічній раді.
У рамках атестації протягом вересня – березня 2014-2015 навчального року вивчався досвід роботи вчителів Духанової І.С. та Карпової Н.В. За результатами було складено експертні оцінки діяльності педагогів та характеристики педагогічної діяльності. Педагоги Карпова Н.В. та Духанова І.С. у квітні 2014 року пройшли курси підвищення кваліфікації вчителів російської мови та літератури на базі ЗОІППО, захистили курсові роботи з проблемних тем.
За результатами атестації:
 Духанова І.С. – відповідає займаній посаді, атестована на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та раніше присвоєного педагогічного звання «старший учитель»;
Карпова Н.В. – відповідає займаній посаді, атестована на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «старший учитель».
Вчителі, які атестувались, протягом року вели активну методичну та педагогічну діяльність. Провели відкриті уроки: «Природа, в якої ми вчимося. Е.С.Томпсон «Лобо», урок світової літератури у 5- а кл. (Карпова Н.В., лютий), «Искусство быть другим», урок позакласного читання у 5- б кл. (Духанова І.С., березень); виступили на педагогічній раді «Розвиток професійної компетентності педагога» (грудень, 2014); вчитель Карпова Н.В. підготувала творчий звіт з досвіду роботи над проблемною темою та виступила на засіданні ММО вчителів російської мови та літератури (26 березня, 2015р.). Педагоги постійно вдосконалюють свою професійну майстерність, працюють у шкільній динамічній групі з проблеми «Удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя та учня», керівником якої є вчитель Духанова І.С.
Вчителі російської мови та літератури постійно відвідують засідання  міського методичного об’єднання вчителів російської мови та літератури, ПДС вчителів російської мови та літератури, займаються самоосвітою, передплачують фахові журнали і методичні посібники, створюють тематичні папки, ведуть активну пропаганду популяризації та розвитку російської мови як регіональної.
На засіданнях ШМО відбувається обмін досвідом роботи вчителів, вирішуються шляхи створення сприятливих умов для виховання гармонійної творчо розвиненої компетентної особистості.

Отже, можна зробити наступні висновки:
Діяльність ШМО вчителів російської мови дієва, має позитивні результати роботи.
                   Рекомендації за наслідками перевірки:
v посилити роботу з підготовки учнів до олімпіади з російської мови;
v активніше залучати учнів до науково-дослідницької діяльності та
   написання наукових робіт зі світової літератури та російської мови;
v удосконалення учительських портфоліо, (створення електронного варіанту);
v участь у фахових конкурсах та друкування робіт у фахових журналах;
v поповнення відеотеки у кабінеті російської мови та створення банку електронних уроків та презентацій з російської мови та літератури;
v підвищувати результативність навчальних досягнень учнів з російської мови та літератури;
v звернути особливу увагу на учнів, які мають можливість підвищити результативність навчальних досягнень з предмету (учні резерву високого та достатнього рівнів);
v поповнити кабінет новими ТЗН, сучасним мультимедійним обладнанням;
v активізувати роботу щодо участі у конкурсах.




         

Директор Мелітопольської гімназії №10  ___________     Вольнюк І.А.


  Виконавець:
  Керівник ШМО  Арсененко С.В.      

Комментариев нет:

Отправить комментарий